12.6.2011

Apua, mikä postaustauko! Aika kiireistä on ollu ja sama tahti jatkuu vielä viimiset viikotkin!

Viime viikolla mulla oli viikon loma suullisten ylioppilaskokeiden (täällä ylioppilaskirjotuksissa kirjotetaan kolme ainetta ja yks koe tehdään suullisesti…) ja kirkkopyhien takia. Mun luona oli ihana vieras Berliinistä ja loma oli tosi kiva! Kouluvuosihan meillä täällä pohjosessa jatkuu heinäkuun ensimmäiseen päivään asti, mutta onneks nää viimiset viikot on aikamoista chillailua eikä tavallisia oppitunteja oo melkein ollenkaan! Kaikki kokeet on nyt hoidettu vaihtelevalla menestyksellä, mutta stressattavaa riittää vielä meidän luokan teatteriesityksen ensi-illan ja koulun projektiviikon kanssa… Huh!



Kevään aikana oon reissanut aika paljon! Münchenin seminaarin jälkeen oon käynyt Berliinissä, Braunschweigissa, Hampurissa ja Hockenheimissa, jossa vietinkin pääsiäisloman toisen viikon tädin luona. Pääsiäisloman ensimmäisellä viikolla tehtiin hostperheen kanssa viiden päivän reissu Pariisiin! Pariisi oli ihan uskomaton kaupunki ja näköalat Eiffel-tornista oli aika mahtavat! Myös Pohjois-Saksaa on tullut nähtyä enemmän ja ens viikonloppuna suuntaan taas Kieliin viimiseen Schleswig-Holsteinin vaihtaritapaamisen! Pari viikkoa sitten meillä oli Hampurin lähellä, Geesthachtissa, 60 vaihtarin Re-Entry – seminaari. Oli ihan mahtavaa! Kerrattiin vaihtovuoden tapahtumia ja puhuttiin paljon kotiinlähdöstä. Mä oon lähdössä takaisin Suomeen tosi hyvillä mielin, vaikka varmasti tuun kaipaamaan tännekin...


Noin kolmen viikon päästä onkin sitten sen kotiinlähdön aika! En oo sisäistäny asiaa vielä ollenkaan ja todennäköisesti en edes Helsinki-Vantaalla tajuu, että missä sitä taas ollaan. Suomeen tullaan muutaman kymmenen vaihtarin porukalla suoraan viiden päivän YES-seminaarilta, - et on sitten varmaan tosi pirteitä ja reippaita vaihtareita Helsinki-Vantaa täynnä! ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti